Menu

Internet jest ok, ale czasem trzeba się wylogować…

Internet jest ok, ale czasem trzeba się wylogować…

Oficjalnie wystartowała właśnie ogólnopolska kampania społeczna WYLOGUJ SIĘ DO ŻYCIA… a robi się to tak! poświęcona problemowi uzależnienia od komputera i Internetu wśród młodzieży. 

Projekt realizowany przez Fundację Innowacyjnych Rozwiązań Społecznych i Terapeutycznych – FIRST jest kontynuacją ubiegłorocznej akcji pod nazwą Wyloguj się do życia, która uświadamiała, że zagrożenie uzależnieniem od Internetu wśród młodzieży staje się istotnym problemem społecznym (prawie 40% młodzieży w wieku gimnazjalnym czuje się sobą bardziej online niż w bezpośrednich kontaktach z ludźmi, źródło: EU Kids Online 2011). Zadaniem startującej w tym roku kampanii jest pokazanie ryzyka, jakie niesie ze sobą nadmierne i niekontrolowane korzystanie z sieci, przy jednoczesnym zachęceniu młodzieży do szukania alternatyw poza światem wirtualnym oraz łączenia jednego z drugim w konstruktywny i mądry sposób.

Jednym z powodów wielogodzinnego surfowania w Internecie wskazywanym przez młodzież jest szukanie wrażeń, adrenaliny, przeżyć. Dlatego zachęcając w kampanii do „wylogowania się” autorzy skoncentrowali się na tym, co ma największą szansę konkurowania z atrakcjami oferowanymi przez sieć i jest oceniane przez młodzież, jako wzbudzające wiele pozytywnych emocji – czyli przede wszystkim SPORT i MUZYKA. Wśród wielu gatunków muzyki hip-hop trafia do największej liczby młodych ludzi. Potwierdziła to pierwsza edycja kampanii, w której obecność znanego rapera Sokoła (honorowego ambasadora) pozwoliła dotrzeć do ogromnej grupy osób (ponad 1 000 000 odsłon na Youtube, 7 500 szkół, szczegółowe wyniki akcji: www.fundacja-first.com).

Wyloguj sie do zycia a robi sie to tak-3Także i tym razem do projektu zaproszeni zostali raperzy, w kampanii wezmą udział między innymi Ten Typ Mes, Stasiak i Pjus (2cztery7). Sport reprezentować będą międzynarodowe gwiazdy piłki nożnej: Wojciech Szczęsny i Robert Lewandowski – którzy podobnie jak wszyscy muzycy – zgodzili się zostać honorowymi ambasadorami kampanii. Każdy z ambasadorów (pierwszej i drugiej edycji), choć na co dzień jak większość z nas korzysta z dobrodziejstw Internetu – znajduje w swoim życiu czas na spotkania z przyjaciółmi i realizację własnych pasji: muzyki, sportu. Kampania ma zachęcić do łączenia tych „dwóch światów” w mądry sposób, co pozwala uchronić się przed uzależnieniem. 

Więcej informacji na: www.wylogujsie.org oraz www.facebook.com/wyloguj
S
erwis Uzależnienie.com.pl objął patronat medialny nad tym wydarzeniem.

Opracowano na podstawie informacji Fundacji FIRST

Fot. Fundacja FIRST

Skomentuj
powrót na górę
Napisz do nas!
Na pytania naszych Czytelników odpowiada dr med. Bohdan T. Woronowicz.
Wystarczy wypełnić poniższy formularz.

Odpowiedzi będą publikowane anonimowo na stronach portalu.
Przesłane w formularzu dane pozostają do wiadomości Redakcji.
Wyrażam zgodę na publikację w serwisie UZALEŻNIENIE.com.pl