Fundacja Inspiratornia realizuje kampanię społeczną, w ramach której w październiku br. osoby cierpiące z powodu patologicznego hazardu oraz zakupoholizmu będą mogły uzyskać bezpłatną poradę prawną. Specjaliści doradzą m.in. jak negocjować z bankiem, rozłożyć zadłużenie na raty lub odroczyć spłatę kredytu. Porady będą udzielane przez tydzień. Decyduje kolejność zgłoszeń!
Tydzień Porad Prawnych dla osób mających problemy prawne w związku z uzależnieniem od hazardu realizuje Fundacja Inspiratornia w ramach współpracy z Krajowym Biurem ds. Przeciwdziałania Narkomanii.
Porady będą realizowane w Warszawie w dniach 5 – 11 października br. i można je będzie otrzymać zarówno podczas spotkania bezpośredniego, jak i poprzez e-mail.
– Wszyscy zadłużeni, cierpiący jednocześnie z powodu uzależnienia behawioralnego – patologicznego/problemowego hazardu i zakupoholizmu – będą mogli zasięgnąć porady prawnej: jak negocjować zadłużenie z bankiem, jak uzyskać możliwość podzielenia długu na raty, jak uzyskać odroczenie spłaty kredytu etc.– mówi Maja Ruszpel, Prezes Fundacji Inspiratornia.
Informacje, które otrzymają beneficjenci, będą zgodne z obowiązującym stanem prawnym. Porad będzie udzielać Agnieszka Sieniawska, doświadczona prawniczka, która od 4 lat prowadzi Biuro Praw Osób Uzależnionych.
– Zachęcamy do kontaktu z nami już od 1 września i umawiania się na wizyty lub przesyłania pytań. – zachęca prawniczka. – Z racji ograniczonego czasu trwania projektu decyduje kolejność zgłoszeń!
Zapytania oraz zapisy na spotkanie należy przesyłać na adres e-mail maja.ruszpel@gazeta.pl.
Tydzień Porad Prawnych realizowany jest w ramach kampanii społecznej „Behawioralnie-Racjonalnie”, która ma na celu rozpowszechnianie wiedzy o uzależnieniach behawioralnych takich, jak pracoholizm, zakupoholizm czy uzależnienie od hazardu. 26 sierpnia w Warszawie, również w ramach kampanii, odsłonięto graffiti, które znajduje się na skrzyżowaniu ul. Obozowej i Prymasa Tysiąclecia. Jego autorem jest Robert Poryzała – grafik, architekt, współpracujący zarówno z organizacjami pozarządowymi, jak i agencjami reklamowymi. Kampania jest współfinansowana ze środków Funduszu Rozwiązywania Problemów Hazardowych będących w dyspozycji Ministra Zdrowia.
Oprac. na podstawie informacji Fundacji Inspiratornia
fot. Fundacja Inspiratornia